Боротьба з булінгом та покращення умов інклюзії: про що говорили під час Другої міжнародної практичної конференції з аутизму «IPAC-2020»

28-29 листопада завершився останній вікенд Другої міжнародної практичної конференції з аутизму «IPAC-2020».

У рамках онлайн-події, як і на перших вихідних, виступили ще дев’ять спікерів, серед яких і міжнародні експерти.

Відкрили конференцію директор з розвитку МГО «Дитина з майбутнім» Ірина Сергієнко та аутист зі США – Біл Петерс. Вони прочитали спільну лекцію про те, з чим може зіткнутись у школі дитина, яку не підготували до такого навчального середовища. Спікери наголосили: аутист має не лише опанувати навички, які йому знадобляться у процесі освіти, але й зрозуміти правила поведінки та спілкування у такому закладі.

Професор з освіти людей з особливостями розвитку Адельфійського університету (Adelphi University) – доктор Стівен Шор, який має діагноз «атиповий розвиток з сильними аутичними ознаками», розповідав про булінг у школі та як його можна викорінити.

«Діти з аутизмом частіше стають жертвами булінгу, ніж нейротипові. Усе тому що вони відрізняються від інших. Найскладніше, якщо школяр чи студент не розповідає про цькування. Фактично єдина особлива дитина, яку я знаю, і над якою не знущались у школі, мала велику перевагу. Її батько був директором цього навчального закладу», – наголосив Стівен Шор.

Завершувала перший день другого вікенду конференції аутолог, фахівець з організації інклюзії, дорослий аутист та мама дитини з РАС – Дарія Орлова. Вона розповіла про практичний досвід інклюзії та якою її бачать батьки.

29 листопада – у заключний день «IPAC-2020» виступила консул «Аутизм Європа», засновниця МГО «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко. Вона розповіла про виконавчу функцію мозку. А пізніше логопед, мовленнєвий терапевт розвивального дитсадка для дітей з особливостями «Дитина з майбутнім» Ігор Телюк давав практичні рекомендації щодо того, як розвивати мовлення у дитини, яка не говорить.

Ще один педагог дитсадка «Дитина з майбутнім» – поведінковий психолог Яна Юрченко -говорила про те, як отримати керівний контроль над аутистом і пояснювала, у чому суть інструкції «я чекаю».

Закривала Другу міжнародну практичну конференцію з аутизму «IPAC-2020» фахівець сенсорної інтеграції та нейропсихолог Тетяна Кострицька. Вона розповідала загалом про поняття сенсорної інтеграції, а також про її найбільш поширений метод – той, що запропоновала ерґотерапевт Джин Айрес наприкінці 60-х років ХХ ст. Крім того, Тетяна Кострицька розповіла про стандарти роботи спеціаліста такого напрямку.

Якими були перші вихідні Другої міжнародної практичної конференції з аутизму «IPAC-2020» читайте тут: https://cwf.com.ua/pershi-vihidni-drugo%d1%97-mizhnarodno%d1%97-praktichno%d1%97-konferenczi%d1%97-z-autizmu-ipac-2020-yak-cze-bulo-ta-pro-shho-govorili-spikeri/