Вперше Міністерство освіти і науки України включило програму для дітей з аутизмом «Розквіт» у інструктивно-методичні рекомендації щодо роботи у дошкільних навчальних закладах. Міністерство розіслало відповідний лист до всіх своїх управліннь в регіонах.

«Головною метою Програми є підвищення компетенції всіх , хто взаємодіє з дітьми з аутизмом», – каже автор програми Тетяна Скрипник. За її словами, на розробку пішло більше двох років. Але програма навряд чи була б так оперативно розглянута і затверджена на рівні Міністерства, якби не активна позиція суспільства. Саме цього року батьки дітей з аутизмом, громадські організації і все експертне середовище провели серію публічних заходів і продемонстрували суспільству, що аутисти навчаються і можуть вести нормальне життя серед звичайних людей.

«Експерти вже давно працюють над різними документами, які дозволили б вирішити головну проблему для маленьких аутистів – навчити вихователів, як з ними спілкуватися і працювати. Однак тільки зараз вдалося настільки привернути увагу до проблеми, що Міністерство всерйоз зайнялося впровадженням необхідних програм», – коментує директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко.

При розробці комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» особливу увагу було звернено на прикладні аспекти роботи з особливими дітьми. «Це не вимоги, це підказки, коментарі, як взаємодіяти з дитиною, як правильно її розвивати. Адже ми впевнені, що найголовніше – це не ізолювати, а створити необхідні умови і підходи до дітей з аутизмом», – каже Тетяна Скрипник.

Нагадаємо, що 2 квітня у дворі Міністерства освіти і науки України Фонд «Дитина з майбутнім» організував акцію «Аутисти повинні вчитися у школі!», на якій громадські організації, батьки та їхні діти вимагали право на освіту в стінах звичайних шкіл.