Інститут післядипломної педагогічної освіти  Київського університету ім. Бориса Грінченка почав роботу з психологами дошкільних та шкільних учбових закладів з підвищення їх рівня знань та умінь в роботі з дітьми з аутизмом. Така практика вперше ведеться державною установою, яка працює із практикуючими спеціалістами дитячих установ. Аутизм – хвороба, яка тільки нещодавно  почали діагностувати в Україні. За останні десятиріччя народжується велика кількість дітей з аутизмом – біля 1%.

Перша зустріч була організована для групи практичних психологів ДНЗ (30 спеціалістів) на курсах підвищення кваліфікації. В цій зустрічі взяли участь директор школи-садка для дітей з особливостями розвитку «Дитина з майбутнім» Наталія Стручек та мама дитини з аутизмом Євгенія Панічевська.

«Головним чином ми розповідали  про те, як розпізнати в дитині аутичні риси, як правильно себе вести, як працювати з батьками, коли стає зрозуміло, що їх дитина за розвитком не дотягує до норми, – розповідає Наталія Стручек. – Ознаки аутизму занадто різноманітні, тому деякі педагоги навіть не здогадуються, що їм насправді доводилось зустрічати в своїй роботі аутистів».

Цінність нового курсу по аутизму – це досвід практикуючих спеціалістів, а також зустрічі з батьками, які навчились правильної комунікації з власними дітьми.

«В своїй практиці ми дуже часто стикалися з питаннями від педагогів відносно роботи з особливими дітьми. Тепер ми вдячні нашим партнерам за можливість дати кваліфіковані відповіді на ці запитання, – каже завідуюча науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім. Бориса Грінченка Олена Кепканова. Кожний семінар це обмін досвідом, глибокий дотик до проблеми. Наші зустрічі наштовхнули мене на ідею – створити на базі Центру творчу групу, де працювали б психологи і спеціалісти по інклюзивній освіті».

Освітній курс по аутизму ініційований та розроблений Фондом допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім».

Аутизм – розлад, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку та характеризується вираженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування. Це дефект в нервовій системі, який проявляється насамперед  як затримка мовного або розумового розвитку та змушує дитину гостро реагувати на одні явища зовнішнього світу и зовсім не помічати інші. Таким чином, діти-аутисти дуже погано підготовлені до виживання в цьому світі.