В рамках Другого Київського фестивалю альтернативного мистецтва «Павлов-фест» вихованцями нашого садочка був представлений цілий стенд унікальних і дуже незвичайних робіт. Завдяки застосуванню різних методик і технік арт-терапії, кожна дитина з синдромом аутизму змогла не тільки показати творчі здібності, але й привідкрити свій таємний внутрішній світ. Наші фахівці пояснюють, як і чому створювались саме такі роботи, і головне – про що вони нам говорять.

{webgallery}{/webgallery}

1-й малюнок Лізи – використовувалось три методики арт-терапії: 1) нанесення фарби мазками, 2) розкочування кольорових крапель, 3) ретушування фарби за допомогою скляного аплікатора; під час малювання дитині давалася повна свобода вибору – починаючи від кольорів і закінчуючи методиками. За малюнком можна визначити емоційний стан дитини, адже спочатку вона обрала фіолетовий колір темного тону, що судить про те, що дитина була чимось збуджена, у процесі малювання дитина почала обирати менш інтенсивні кольори, а це означає, що у неї збудженість плавно перетворилась у спокій.

 

{webgallery}{/webgallery}

2-га робота – використовувались такі методики як: елементи декупажу, аплікаційні приклеювання різнокаліберних круп, ліплення пластиліном. У сукупності всі ці методики при виготовленні однієї роботи ефективні тим, що у дитини не виникає апатії, так як зміна діяльності (методики в цьому випадку) зосереджує увагу, що є одним з головних чинників у продуктивній роботі з дітьми-аутистами.

 
{webgallery}{/webgallery}

3-тя робота – використовувалась методика «розкочування кольорових крапель» і нанесення фарби за допомогою скляного аплікатора. З даного малюнка можна сказати, що дитина почала спочатку наносити сині «відбитки» прямолінійного і однотипного характеру (що добре проглядається в правій частині малюнка) – це судить про те, що дитина дещо закрита в собі, стереотипна. Після того, як дитині запропонували методику розкочування кольорових крапель і після цього надали змогу самостійно завершити малюнок, вона почала наносити всі ті ж сині відбитки, але розташовувати їх почала по всій площині аркуша, що в вкотре доводить – використання більш ніж однієї техніки допомагає повільно , але впевнено позбавляти дитину від стереотипності.

 
{webgallery}{/webgallery}

4-тий малюнок – використовувалась методика аплікаційного наклеювання кольорового паперу із використанням додаткових елементів. При виготовленні малюнка використання додаткових елементів (в цьому випадку це наклейки кольорових цифр з піноматеріалу) допомагає закріпити певні знання дитини. На конкретному прикладі використовувались цифри – дитині запропонували обрати свій улюблений колір, і вже виходячи з цього вибору ми змогли зрозуміти, закріплювати знання або давати нових. Цей метод дуже ефективний, якщо дитина відмовляється наприклад від вивчення літер, фігур, цифр під час занять з профільними фахівцями.

 
{webgallery}{/webgallery}

5-тий малюнок – використовувалася методика нанесення фарби за допомогою мазків. Ця методика допомагає дитині зосереджуватися, водночас тримаючи правильно в руці пензлик; при нанесенні мазків стимулюються м’язи кисті руки і загальний тонус, що в подальшому допомагає дитині швидше адаптуватися до правильного тримання ручки в руці

 
{webgallery}{/webgallery}

6-тий малюнок – абсолютно самостійна робота – дитині надали лише матеріал. Дуже важливо було на перших етапах арт-терапії дізнатись, який колір у дитини пріоритетний (частіше всього дитиною використовується улюблений). Знаючи психологію кольору, можна довідатись яка дитина – спокійна, агресивна, замкнута, роздратована і т.д. В даному випадку по малюнку можна сказати, що оскільки переважний колір – синій, дитина любить або прагне спокою, але «вставки» фіолетового кольору означають. що дитина досить збуджена і дуже чутлива. Зелений колір найчастіше означає, що дитині в даний момент (момент малювання) бракує підтримки батьків (найчастіше мами).