Сашкові – 4 роки. У квітні минулого року йому поставили діагноз «аутизм». Влітку він пройшов річний курс у школі-садку «Дитина з майбутнім», де досяг своїх перших успіхів. Про те, за яких обставин почала розвиватись хвороба і як складається подальша доля дитини, в інтерв’ю з його мамою Оксаною.
Оксана, у скільки років Вашому синові поставили діагноз «аутизм» і за яких обставин?
У два роки і два місяці моєму сину зробили щеплення КПК, і через 20 днів піднялась температура, лікар прописав комплекс медичних препаратів, в які входили антибіотики. В підсумку, жодних ознак ГРЗ не настало. Дотепер не відомо, що стало причиною: або щеплення КПК, або антибіотики, або все разом, але, як наслідок, у дитини через два-три тижні повністю зникала мова, почались постійні істерики.
Чи були проблеми, пов’язані з тим, що фахівці не вірно трактували симптоми або не бажали визнавати, що це саме аутизм?
Були проблеми з тим, що фахівці не могли визначити по симптоматиці саму проблему. Спочатку звичайний педіатр сказав, що так буває і невдовзі мине, але нічого не минуло і ми розпочали активно бігати по лікарях. В одному із центрів нам запропонували звернутися до психіатра, а звідти направили до Києва, де в квітні минулого року вже поставили діагноз. Стереотипій у дитини не було, тому визначити аутизм змогли лише на третій день діагностики.
Які були ваші подальші дії стосовно реабілітації Сашка?
Нам прописали препарати, які дитина приймав, я займалося з ним ABA-терапією вдома, знаходила інформацію в Інтернеті з цієї тематики. У 2 роки і 4 місяці дитина ходила у звичайний дитячий садок, окремих занять з логопедом ми не проводили.
Розкажіть, як ви потрапили в школу-сад «Дитина з майбутнім»?
Під час діагностики нам порадили звернутись до цієї школи-саду, до того ж там відбувалась акція на навчання, ми вирішили спробувати.
Чого вашому сину вдалося досягти завдяки заняттям в садку?
Кількісно-якісні виміри складно провести, але по навичкам самообслуговування однозначно помітні покращення, поведінка нормалізувалася, когнітивні функції поки що підрахувати неможливо, розпочав активно малювати, грати з іграшками, повернулась цікавість до книжок.
У вересні навчання вашої дитини в садочку закінчується, які ваші плани з приводу розвитку Сашка надалі? Де він буде продовжувати навчання?
Зараз у нас місяць відпочинку, потім домовленість на самий звичайний дитячий садок, логопедів і дефектологів ще будемо підбирати.
Чи можете щось порадити батькам дітей з синдромом аутизму з власного досвіду?
Ці діти насправді щасливіші, ніж ми можемо собі уявити. Нас турбує наше внутрішнє уявлення про те, як їм жити. Інше питання, що їм необхідно в майбутньому утримувати себе, заробляти гроші.
Аутизм – це певний стан, дуже багато людей з аутичними рисами, не патогенними, живуть і радіють життю.