Практичні психологи садочка рекомендують вам завести щоденник спостережень за дитиною.

Уважно спостерігати за поведінкою та реакціями дитини, записувати випадки негативних (вередує, злиться, істерика тощо) та позитивних (почала реагувати на ім’я чи прохання, звертати на щось увагу, ініціювала контакт, нові елементи гри, довше, ніж звичайно, концентрувала увагу на завданні тощо) проявів. Коли, за яких обставин, що передувало таким проявам (зовнішні подразники, порушення звичного для дитини режиму, неотримання бажаного, тощо). Записувати в таблицю з трьома стовпчиками:

  1. 1.«Що було ДО».
  2. 2.«РЕАКЦІЯ».
  3. 3.«Що було ПІСЛЯ».

Якщо причина невідома, можна залишити пункт «ДО» порожнім. Також до щоденника варто записувати спостереження батьків стосовно нової поведінки дитини або змін в старій. Будь-які запитання та спостереження рекомендуємо записувати для подальшого обговорення з педагогами. Необхідно звертати увагу також на позитивні моменти. При спілкуванні з дитиною яскраво проявляти емоції, часто обіймати дитину, хвалити за хорошу поведінку, казати їй, що вона хороша.