Ці поради будуть корисні батькам, діти яких мають великий пасивний словниковий запас. Вони називають предмети побуту, коментують те, що відбувається (машина їде, кішка їсть тощо). Можуть навіть знати алфавіт двома мовами, всі кольори і цифри… Але при цьому не вступають у діалог або ж коротко відповідають, уникаючи діалогу.
- Вчимо відповідати на запитання «так» або «ні».
- Просимо дитину озвучувати все, що вона робить удома (я їм кашу, я чищу зуби, я малюю будинок і т.д.), а потім ставимо запитання: що ти робив? Що ти їв? У якій кімнаті? При цьому стежимо, щоб дитина відповідала повним реченням. Це буде її певний досвід у промовлянні, в діалозі.
Пам’ятаймо: що частіше вона тренуватиметься, то впевненішою ставатиме і ближчим буде її власне бажання користуватися мовою.