Вперше діти з особливими потребами можуть отримати можливість навчатися в звичайних дитячих садках. До Верховної Ради поданий Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про дошкільну освіту” щодо запровадження інклюзивної дошкільної освіти. Головним досягненням цього документу стане доступність навчання, особливо для аутистів, та можливість навчання за індивідуальною програмою. Така практика надасть можливість дитині підготуватися до шкільного періоду.

«Даний законопроект вводить дві дуже важливі для аутистів та інших дітей з особливими потребами посади: «помічник дитини» та «методист зі спеціальної дошкільної освіти». «Помічник дитини» закріпляється саме за дитиною і супроводжує її протягом всього часу її перебування у садку. Це може бути як мама, чи будь-який родич дитини, так і сторонній фахівець, якого підбирає родина дитини», розповідає директор Фонду допомоги дітям з аутизмом «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко. «Методист – це людина, яка відповідає за координацію між всіма залученими до навчання дітей фахівцями та допомагає розробляти індивідуальні програми».

На даний час закон «Про дошкільну освіту» не дозволяє дітям з особливими потребами навчатися у звичайних садках, лише у спеціальних – для дітей з фізичними чи розумовими вадами, чи в окремих центрах розвитку. Така практика фактично ізолює таких дітей від загального суспільства і ускладнює їх взаємодію з ним. Введення нового законопроекту в дію навчить звичайних дітей розуміти особливості інших, бути більш толерантними та небайдужими та ліквідує проблему соціалізації особливих малят на ранніх стадіях розвитку.

Ініціатором законопроекту виступив народний депутат, представник Президента України у Верховній Раді Юрій Мірошниченко.