Вперше діти-аутисти здобули можливість показати свої художні роботи на виставці і таким чином довести, що вони спроможні до навчання. Так, цілий стенд із двома десятками робіт вихованців школи-садка для дітей з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» був представлений відвідувачам виставки-вернісажу художніх робіт людей з обмеженими можливостями в межах Другого Київського фестивалю альтернативного мистецтва «Павлов-фест».
Роботи, які готували діти віком від 3 до 8 років, підкреслили, що аутисти при системних заняттях показують хороші результати і цілком здатні навчатися. Про це свідчать малюнки, для створення яких діти з аутизмом використовували різні техніки нанесення фарб, різноманітні сюжети, обирали не темні і похмурі, а яскраві тони.
Директор школи-садка для дітей з аутизмом «Дитина з майбутнім» Наталія Стручек пояснила, що діти з аутизмом насправді дуже здібні, якщо вчасно надати їм змогу навчатись. Якщо розпочати корекцію в ранньому віці, то дитина не лише навчиться спілкуватися з іншими, але й зможе виражати свою індивідуальність, що і підтвердила виставка.
«Проблема соціального забезпечення і навчання дітей-аутистів в Україні дійсно існує, – зазначила Директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму« Дитина з майбутнім »Лариса Рибченко. – Це стосується і наявності необхідних навчальних закладів, і зокрема самого розуміння аутизму. Важливо займатись такими дітьми з дитинства, а не очікувати, що все владнається само собою. Оскільки раніше в Україні не було жодної статистики, яка б фіксувала кількість дітей з аутизмом, то нині навчальних закладів, де справді можуть допомогти особливим дітям, дуже мало. Тому на даному етапі важливими є не тільки спільні зусилля в боротьбі з проблемою, але також і використання ефективних методик в самому процесі навчання дітей-аутистів ».
Арт-терапевт школи-садка «Дитина з майбутнім» Ганна Возненко пояснює особливості «лікування» творчістю так: «Розвиток уяви, творчості та креативності дітей є головним завданням такого навчального методу як арт-терапія. За допомогою художніх засобів діти загострюють свою уважність, здатність відчувати світ, а також просто працювати з різними кольорами і формами. Тут важливий і індивідуальний підхід до кожної дитини, вміння розуміти його схильності і потреби, а також зробити процес творчості максимально корисним для дитини ».