В листопаді відбувся круглий стіл, на якому керівники спеціальних учбових закладів зі Львова, Кривого Рогу, Полтави, Клевані (Рівненська область), Києва, а також представники Міносвіти України, наукових інститутів та ВИШів обговорили практичні питання реформуванняінтернатних закладів, учбово-реабілітаційних центрів, а також інтеграції дітей з аутизмом у систему освіти.

Захід пройшов в рамках педагогічного експерименту «Організаційно-методичні основи створення моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації та інтеграції дітей із загальними розладами розвитку (спектр аутизму)», який наразі проходить в Україні.

Керівник відділу освіти дітей з особливими освітніми потребами Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Симомненко Т.В. ознайомила присутніх з новими нормативними документами, які розробляються в рамках реалізації Стратегії реформування інтернатів та з вимогами до децентралізації освіти.

Директор Фонду «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко, яка входить у експертну групу педагогічного експерименту, відзначила, що незважаючи на наявність спеціалізованих закладів для дітей для дітей з особливостями, навіть в умовах реформи, вони потребують особливого підходу. «Складність роботи з дітьми аутизмом полягає в тому, що вони всі різні і методики роботи з ними відрізняються від тих, якими сьогодні користуються навіть у спеціалізованих закладах, не кажучи все про звичайні школи. Сподіваємося, завдяки експерименту ми пропілотуємо у 4 регіонах сучасні підходи до навчання аутистів та в подальшому ця практика розповсюдиться по всій країні».

Напередодні круглого столу професор Львівського національного університету імені Івана Франка Катерина Островська провела семінар-практикум з педагогами школи-інтернату №26. В інтерактивному спілкуванні обговорювалися актуальні питання роботи з дітьми, які мають порушення аутистичного спектру. За словами Катерини кожен п’ятий учень закладів відноситься до даної категорії. Вчителі, вихователі, логопеди та психологи ознайомились з сучасними методиками психотерапевтичної взаємодії з аутичними дітьми, етапами психологічного аналізу особливостей розвитку дитини, основними принципами співробітництва з батьками.