«Наші діти в ізоляції. Дайте їм волю!» – з такою вимогою вийшли батьки дітей з аутизмом під стіни Міністерства освіти 2 квітня, в День розповсюдження інформації про аутизм. А щоб наочно продемонструвати становище своїх дітей, вони поставили перед МОН прозору тюремну камеру, де сидить дитина …

«Таких ми не беремо … інклюзії для аутистів немає … ваша дитина не така … навіщо мені не такі діти в школі … наші вихователі (вчителі) не знають, що робити з вашою дитиною …» – практично кожен день я чую історії батьків дітей з аутизмом , яким вказують на двері. У наших дітей багато проблем, але найболючіше – це неможливість отримати освіту, неможливість бути в середовищі своїх однолітків», – розповідає Євгенія Панічевська, голова Асоціації батьків дітей з аутизмом, яка ініціювала акцію. «Наші діти в ізоляції не тому, що в школах працюють безсердечні директора і вчителі, а тому що держава не створила жодних умов їм для роботи з особливими дітьми. Ми офіційно заявляємо, що інклюзії в Україні немає – вона тільки в паперових звітах міністерства! »

Відразу ж після анонсування Акції представники Міністерства освіти зв’язалися з Асоціацією батьків дітей з аутизмом і нашим Фондом із запрошенням до діалогу. Ініціатори Акції погодилися сісти за стіл переговорів відразу ж після Акції.

«Українська система освіти, на жаль, не далеко пішла від стандартів СРСР, коли всіх, хто вирізнявся, закривали в інтернатах або вдома. Вчителі, як і раніше, не знають, як навчати дітей з особливостями у розвитку. Директори шкіл, як і раніше не мають можливості організувати таке навчання навіть при бажанні. Діти, як і раніше, не можуть прийти з власним тьютором до школи, який зміг би допомогти їм розуміти шкільний режим, інструкції вчителя, налагодити спілкування з однокласниками », – зазначила на акції Лариса Рибченко, директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму« Дитина з майбутнім » . «Діти з аутизмом не існують для нашої системи освіти!»

Відразу ж після Акції відбувся круглий стіл з представниками Міністерства освіти, в рамках якого були чітко сформульовані найближчі напрямки роботи:
– організація доступу асистента дитини, в тому числі з аутизмом, до дошкільного і шкільного навчального процесу разом з дитиною;
– розробка концепції, і, як наслідок, нормативних актів, для РЕАЛЬНОЇ інклюзії дітей з аутизмом;
– навчання педагогів.

Це вже друга акція батьків дітей з аутизмом і нашого Фонду під стінами Міністерства освіти з вимогою надати дітям можливість вчитися. Перша акція пройшла в 2013 році, проте за два роки спроб співпраці з міністерством, реальних системних плодів вони так і не дали.