5 та 6 квітня в Києві за підтримки МГО «Дитина з майбутнім» пройшов тренінг доктора психологічних наук, доцента кафедри психології Львівського національного університету імені Івана Франка, директора консультативного центру для осіб з аутизмом «Справи Кольпінга» Катерини Островської.
Прослухати тренінг зібрались 46 спеціалістів і батьків дітей з аутизмом із 8 міст України: Васильків, Бердянськ, Нікополь, Харків, Херсон, Хмельницький, Чернігів та Київ.
Під час тренінгу Катерина Островська зробила особливий акцент на актуальному сьогодні питанні взаємозв’язку між батьками дитини з аутизмом і лікуючим терапевтом. Зміна ролі терапевта і батька дуже важлива для подальшого покращання стану дитини. Батьки стають учасниками і партнерами терапевта, а не тими, на кого направлена терапія. Вони повинні бути однією командою, яка використовує всі можливі ресурси для покращення стану дитини. Адже саме повне охоплення ресурсів приводить до успіху.
Катерина Островська, тренер «ТЕАССН належить до спектру недерективних методів допомоги особам з аутизмом. Він на відміну від чисто поведінкових методик все ж таки більш глибоко орієнтований на потреби батьків та дітей, а також він пропонує повну структуризацію дій, простору і часу. Таке поєднання чіткої структури та гуманістичного підходу дуже ефективно».
«Для нас дуже важливо знати систему роботи з дитиною. Ми зараз отримуємо інформацію від фахівців або переводимо літературу, але чіткої схеми, як працювати з дитиною з аутизмом, і де які завдання ставити і як до них приходити – у нас немає! Система цікава, по ній потрібно займатися, але ми сподіваємося в майбутньому отримати ще більше практичних знань і конкретних ігор», ділиться враженнями Наталія Караван, мама дитини з аутизмом (Чернігів).
Висловлюємо особливу подяку компаніям еВау і Magento, завдяки яким відбувся унікальний для України тренінг з методики ТЕАССН.
TEACCH – це спеціально розроблена методика підтримки дітей з аутизмом ще в 70 – х роках. Для вправ за методикою TEACCH потрібні тільки звичайні матеріали, які доступні дома або в школі. Це дослідження, орієнтоване на психологічний розвиток, що охоплює здібності і недоліки дитини в різних функціональних сферах розвитку.