У Києві стартувала нова ініціатива для дітей з аутизмом — проєкт Kids Autism Music. Презентували її на унікальному інклюзивному концерті джазового піаніста Олексія Боголюбова в рамках міжнародного фестивалю «Парк мистецтв», який відбувся напередодні.
Kids Autism Music — це уроки музики для дітей з аутизмом. Організатори проєкту — МГО «Фонд допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім», БО «Sport for peace» і «Kot Agency Group».
У першій пілотній групі 12 дітей віком від 5 до 12 років. Свою ефективність вона доводитиме два місяці. З 2020 року організатори планують збільшити набір, і інші діти зможуть долучитися до проєкту. Раз на тиждень діти проєкту Kids Autism Music індивідуально займатимуться з професійними педагогами — представниками Київського інституту музики ім. Р. Глієра і консерваторії, отримають індивідуальний план самостійної роботи та щотижневі завдання з прослуховування класичних і сучасних музичних творів.
Організатори проєкту пояснюють, що так вони хочуть привернути увагу суспільства і батьків особливих дітей до потужного впливу музики, яка здатна змінити життя кожного на краще. Вона проникає у найглибші сховки мозку і душі, запрошує дитину до діалогу, спонукає комунікувати, цікавитися, відгукуватися, вчитися, керувати своєю увагою й емоціями, змінюватися і зростати.
«У 2017 році спільно з благодійною організацією Sport for Peace ми вирішили піти на серйозний експеримент і зробити джазовий концерт для дітей з аутизмом, — розповідає одна з організаторів проєкту Kids Autism Music Катерина Кот. — Їхня реакція виявилася дуже несподіваною: вони зацікавилися і виявили активність. Ми на власні очі побачили, як позитивно музика впливає на дітей з аутизмом. Тому що діти, які раніше виявляли агресію, заспокоювалися, уважно слухали. Ті, що були пасивнішими, навпаки, активізувалися. Концерт тривав близько години, і всі слухали, як зачаровані. Після нього діти виявили великий інтерес до інструментів. Їм хотілося доторкнутися до них, посмикати струни, пограти. З того часу ми шукали можливості, щоб організувати уроки музики для дітей з аутизмом».
Співорганізаторка проєкту Наталія Мартіашвілі додає: «Наше головне завдання — розвинути здібності та соціалізувати особливих дітей за допомогою звуків і музики. Спочатку діти навчатимуться азів фортепіано як індивідуально, так і працюючи у групах. Надалі на заняттях ми плануємо взаємодіяти з дітьми максимально різними інструментами і звуками, шукати підхід до кожного і розвивати здібності залежно від природних даних та зацікавленості кожної дитини. Ну й обов’язково в наших заняттях буде спільний похід на концерт класичної або сучасної музики, у театр, на балет, а може, й оперу».
«Багато досліджень показали: під час гри на музичному інструменті або навіть у процесі серйозного прослуховування музики людина задіює всі методи сприйняття світу: одночасно працюють ліва і права півкулі мозку, повністю задіяна як фізична, так і розумова й емоційна активність, — каже музикант і педагог Олексій Боголюбов. — Для мене різні стилі музики також асоціюються з різними рисами людського характеру, а відповідно, з різним впливом на людину. Наприклад, класичну музику я сприймаю як справжнісінькі ліки. Джаз, у моєму розумінні, відповідає за інтелект».