29-30 вересня у Львові пройшла конференція «Індивідуальний супровід дітей з особливими потребами: ролі НРЦ у процесі інклюзівної освіти», на якій обговорювалися формати і практики індивідуального супроводу дітей з особливими потребами, в тому числі з аутизмом. Фахівці з Польщі та США поділилися досвідом інклюзивної роботи в їх країнах від садочка до інституту. Директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко виступила перед учасниками з доповіддю про те, які умови необхідні для інклюзивного навчання та корекційної роботи з дітьми з аутизмом. Лариса Рибченко під час конференції також презентувала освітню платформу Desk.
Головною темою для обговорення на заході було впровадження нового експерименту з організації інклюзивної освіти в школах Києва, Львова, Рівного, Кривого рогу і Полтави. Відповідний наказ №1059 про розширення бази для впровадження моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації та інтеграції дітей з загальними особливостями розвитку (спектр аутизм) був підписаний Міністром науки і освіти Лілією Гриневич 01.09.2016.
Особливість експерименту полягає в тому, що школи самі виявили бажання взяти участь в такому екперіменті та написали відповідні заявки в МОН, на що в міністерстві відреагували дуже позитивно.
«Це величезний плюс, що школи самі виступили з ініціативою піти назустріч дітям з особливостями, в т.ч. з аутизмом, – говорить директор Фонду «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко. – Це говорить про моральну зрілість системи освіти працювати з такими дітьми. Ми дуже сподіваємося, що експеримент буде комфортним для шкіл і реальним для впровадження, а також дасть старт повноцінній всеукраїнській програмі. І у нас буде можливість перейти від моральної зрілості до професійної».
В експерименті братимуть участь:
- Київська школа-інтернат №26
- Криворізький центр “Натхнення” Дніпровської облради
- Полтавський навчально-реабілітаційний центр Полтавської облради
- Клеванівская школа-інтернат I-II ступенів Рівненської облради
На конференції також анонсували експеримент щодо організації інклюзивного навчання в дитячих садках, суть якого полягає в тому, щоб готувати дітей з особливостями розвитку до школи. Адже саме готовність дитини з аутизмом відвідувати школу іноді стає головною проблемою. На даний момент експеримент знаходиться на стадії узгодження з Інститутом модернізації змісту освіти при МОН України.