Інтегроване навчання, яке широко використовується за кордоном, в Україні поки що повністю відсутнє. А саме така форма шкільного навчання багатьох дітей з аутизмом є найбільш ефективною. До такого висновку прийшли представники Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім», консул Аутизм-Європа і керівник відділу інклюзивної освіти та інтернатних закладів МОН України Віра Шинкаренко під час візиту до школи-садка «Дитина з майбутнім». Ця думка ґрунтується, в тому числі і на потребах тих батьків, які розуміють, що для нормального життя дитині потрібна звичайна школа, але при цьому стандартну шкільну програму він засвоїти не зможе.

Експерти пояснюють, що в спеціальному класі інтегрованого навчання будуть навчатися тільки особливі діти за індивідуальними адаптованими програмами, але при цьому вони будуть прикріплені к конкретним класам своїх однолітків і зможуть відвідувати будь-які уроки. В результаті інтегрованого навчання час перебування дитини в класі з однолітками поступово збільшується і з часом більша частина дня стає спільним навчанням. Окрім соціалізації аутистів такий підхід дозволяє формувати у дітей толерантне відношення до особливих людей.

«Інклюзія – це відмінний підхід до роботи з аутистами. Але не бажано забувати, що ці діти дуже різні, тому для деяких такий варіант не найкращій. В Європі саме інтегроване навчання найбільш затребуване для аутистів. В зв’язку з цим ми дуже сподіваємося на підтримку МОН України у створенні пілотного проекту інтегрованого навчання на базі однієї з київських шкіл» – розповідає консул «Аутизм-Європа» Інна Сергієнко.

МОН України в свою чергу позитивно реагує на такі ініціативи громадських організацій. «Ми відкриті для пропозицій і готові працювати», – відмічає Віра Шинкаренко. Для такого проекту не потрібно нічого винаходити – достатньо тільки використовувати передовий досвід розвинутих країн, який може надати «Аутизм-Європа», запевняють у Фонді, і обіцяють допомогти Міністерству з отриманням, перекладом та адаптацією іноземного досвіду.