В рамках підготовки до школи пропонуємо вашій увазі переклад статті американських викладачів про мову жестів, яка може полегшити комунікацію дитини в школі.
Почнемо з самого простого – дитині потрібно в туалет під час уроку. Вона піднімає руку, перериває навчальний процес, відволікає однокласників … А можна відпроситися у вчителя жестом? Наприклад, підняти руку зі схрещеними пальцями. Учитель бачить, киває дитині і все! Ніхто не відволікається, урок триває.
А якщо дитина соромиться? Або ж має проблеми з промовою? Тим більше потрібні жести! На картинці зображено кілька жестів, які можуть допомогти в класі. (Плакат можна роздрукувати і повісити в кабінеті)
“Я теж!”
Сигнал “я теж” походить з мови жестів. Він дуже популярний в американських школах для вираження згоди. Коли учень чує ідею або рішення з якими він згоден, він робить знак “я теж”. Тим самим він погоджується зі своїм однокласником, показує що у нього була схожа ідея, і / або те, що він зрозумів про що говорить однокласник. При цьому ніхто нікого не перебиває.
“Я не згоден”
Коли учень не згоден з тим, що він почув, він піднімає вказівний палець на знак того, що він хоче щось додати чи уточнити.
“Я хочу щось додати”
Знак “будувати” – один кулак ставиться на другий, щоб передати ідею “будування”. Учні можуть використовувати цей знак, щоб показати що вони можуть щось додати до того що було сказано.
“Я можу повторити”
Учень показує лапки в повітрі, щоб сказати що він може повторити або перефразувати то що було сказано.
“Закінчи думку”
Жест (звести кінчики пальців разом як буква “А”) може використовуватися як учителями, так і учнями. Він нагадує виступаючому, що потрібно додати якийсь пункт, або використовувати закінчене речення, щоб висловити свою думку.
“У мене є ідея / припущення”
Після того, як їм пояснили, що таке припущення, група другокласників придумала свій знак для них: вони кладуть кулак на голову, позначаючи “лампочку ідеї” у себе над головою.