Перспективи розвитку інклюзивної освіти в середу, 11 червня, обговорили Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, представники Міністерства освіти і науки України, ПМПК, міського відділу освіти, громадських організацій та батьки. Зустріч відбулася в школі № 281 Святошинського району, де діє система спеціалізованих класів. Основним меседжем заходу стала необхідність створення такої концепції освіти для дітей з особливими потребами, яка б ставила на чолі інтереси і потреби кожної дитини.
«Новий підхід до реалізації рівних прав кожної дитини на шкільну освіту, в тому числі дитини з особливими потребами, сприятиме вирішенню проблеми надання якісної та комплексної освіти українським дітям з інвалідністю. Питання сьогодні як ніколи гостре – за даними Науково-дослідного інституту соціально-трудових відносин станом на 1 січня 2013 чисельність дітей-інвалідів в Україні складає більше 167 тисяч чоловік, і кількість особливих дітей постійно збільшується», – зазначив Микола Кулеба.
«Ми обговорили ті моменти, які повинні повністю змінити систему освіти. Нам необхідна така система, при якій діти зможуть отримувати той набір послуг, який забезпечить їм повноцінне життя. Якщо дитина потребує певного спеціаліста, то вона повинна отримати послуги цього фахівця за державний рахунок. Це дуже чутливий момент для багатьох сімей, адже навчання дитини з особливими потребами в рази дорожче за навчання звичайної дитини», – зазначила директор Фонду «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко.
Для того, щоб така модель освіти почала діяти, необхідно визначити, скільки в Україні є дітей з такими потребами, які фахівці потрібні для всебічної допомоги цим дітям, а також вирішити питання фінансування. Микола Кулеба підкреслив, що сьогодні Президент України спрямовує свої зусилля на захист прав та інтересів дітей з інвалідністю.
Під час зустрічі учасники оцінили успіхи і труднощі функціонування спеціалізованих класів, вислухали думку фахівців про необхідність супроводу дітей при переході з молодшої школи в середню, познайомилися з тими дітьми, які вже отримують освіту в подібних класах 281-ї школи. Більшість таких учнів – діти зі зниженим зором.
«За ініціативою Миколи Кулеби зараз формується група експертів, яка займається питаннями дітей з інвалідністю. Зараз ми ставимо перед собою завдання розробки стратегії, яка дозволить вивести ситуацію навколо дітей з інвалідністю з кризового стану. Завдання непросте і вимагає перегляду дуже багатьох речей, одна з яких – консолідація зусиль державних та недержавних структур, батьків, переходу від взаємних докорів до співпраці і розуміння», – коментує голова Асоціації батьків дітей з аутизмом Євгенія Панічевська.