12 грудня 2018
A+ R A-

application homeemailchart organisation 

Інклюзія на законодавчому рівні – як не втратити шанс дітей з особливостями розвитку на освіту

19 жовтня в Житомирі пройшов практичний семінар «Дитина з аутизмом у школі: дитячий садок + сім’я + школа», який провела Консул європейської асоціації «Аутизм Європа» Інна Сергієнко. Це третій етап регіонального туру містами України, який Інна Сергієнко реалізує вже п’ятий рік поспіль.

«Більше 8 років ми добивалися інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами, - розповідає Інна Сергієнко. - Ми намагалися бути почутими і державою, і батьками, і навчальними установами. Перші кроки робили найбільш відважні батьки. Їм вдавалося знайти активних директорів шкіл і педагогів, які не боялися пробувати. Так, всім було дуже складно, тому що ніхто не уявляв до кінця, як це повинно працювати».

За цей час Інна Сергієнко зі своєю командою двічі об’їхала більшість міст України, поширюючи таку малодоступну інформацію про аутизм та пояснюючи важку до розуміння проблематику. Вона розповідала батькам та спеціалістам про те, що таке аутизм, як його розпізнати та діагностувати, про сенсорні відчуття та принципи роботи мозку аутиста, як зрозуміти, прийняти та допомогти дитині з аутизмом в сім’ї та школі.

Наразі в Україні набув чинності закон № 2541-VIII, який регулює деякі питання доступу дітей з особливими потребами до освіти в дитсадку, школі, позашкільних установах і закладах професійної або професійно-технічної освіти. Це означає, що дуже багато питань, які довго залишалися відкритими, зараз отримають офіційні відповіді, а інклюзія стане зрозумілою і доступною.

«Зараз наше завдання - донести необхідність правильної підготовки особливих дітей до інклюзії, щоб вона насправді працювала і давала можливість навчатися дитині з особливими потребами. Інклюзія повинна допомагати професійно працювати педагогу і виховувати толерантність з боку звичайних дітей, - каже Інна Сергієнко. - Цього досягти неможливо, якщо дитина з аутизмом чи іншими особливостями розвитку вперше стикається з групою дітей і педагогів в інклюзивній  групі школи. Соціальні стандарти поведінки і елементарні побутові моменти потрібно готувати задовго до шкільного періоду. В іншому випадку вся інклюзія може зійти нанівець. Неготову дитину просто відправлять на індивідуальне навчання додому».

Директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Галина Лозова переконана, що інклюзія – це не модне нововведення, а необхідність, що пов'язана із критичним збільшенням кількості дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в України та бажанням батьків таких дітей отримувати освіту на рівних умовах в зручному і толерантному середовищі. «Ці умови сьогодення потребують від педагогів переглядати традиційні уклади класичної системи освіти, щоб зробити загальну освіту доступною для всіх, - говорить Галина Лозова. – Але, на жаль, сучасний стан підготовки фахівців в Україні для роботи в інклюзивному освітньому середовищі не задовольняє суспільних запитів і потреб».

«За останні роки збільшилась кількість дітей з порушеннями у розвитку, але і покращилася ситуація з сервісами та можливостями таких дітей. Раніше вони були лише вдома чи в садочках на нетривалому перебуванні чи в школах на індивідуальному навчанні.  Зараз же дуже багато дітей з такими особливостями йдуть в інклюзивні класи, - відзначила Алла Шовтюк, завідувач Житомирської ОПМПК. – Часто в таких дітей є супутні діагнози, тому ми повинні навчитися з ними працювати, щоб дитина утрималася на інклюзії».

Семінар з аутизму в Житомирі проходить в рамках регіонального туру Консула «Аутизм Європа» Інни Сергієнко, яка отримала міжнародну нагороду від INAP +2014 (Naturally Autistic People Awards) в номінації Community Mentor (Наставник співтовариства).

 

Pin It

Интернет-магазин книг по аутизму SPECTRE