14 листопада 2018
A+ R A-

application homeemailchart organisation 

Які конкретні методики я можу використовувати?

Ось конкретні корекційні методики, які ви можете використовувати:

1. Заняття з картками. Для занять знадобляться картки, для початку не більше 5. На них можуть бути зображені предмети або люди, які виконують певні дії. Ці картки можна використовувати і для пояснення порядку дій. Наприклад, підготовка до сну розбивається на кілька дій, і на кожну дію заготовлюється картка. Спочатку чітко вимовляється: "Пора спати" і далі демонструються картки. Картки можуть бути наступні: "зняти одяг", "надіти піжаму", "почистити зуби", "вмитися", "сходити в туалет", "піти спати" і останньою, картинка сплячу дитину. Показ картинок повинен супроводжується поясненням, але не багатослівним. Тільки чітке назву дій і нічого більше. Через кілька місяців, може бути навіть через рік, досить буде сказати "пора спати" і дитина буде знати, що йому потрібно робити. Але, повторюю, це відбудеться тільки в результаті регулярних занять. Такі картки повинні бути на всі дії "гуляти", "їсти", "читати", "малювати".

2. Діти з аутизмом зазвичай бояться води. Необхідно пропонувати йому ігри з водою, але починати заняття потрібно поступово, наприклад, з мокрого піску, насипаного в відро. Поступово, пісок повинен стає все більш мокрим. На ньому можна креслити лінії, робити з нього різні фігури.

3. Дуже важливо розвивати тактильне сприйняття. Для цього можна взяти невелику коробку, заповнити її будь крупою або піском і всередину заховати камінчики або великі гудзики, для початку 2-3, не більше. Дитина повинна їх знайти і дістати, поступово кількість камінчиків можна збільшувати до 10-15. Ще одне схоже завдання: в миску налийте воду, на дно покладіть монетки, дитина повинна намагатися їх дістати.

4. Вправа на розвиток координації: необхідно взяти 2 чашки, наповнити одну з них водою і попросити дитину переливати воду з однієї чашки в іншу. У міру розвитку цієї навички, розмір чашки повинен зменшуватися.

5. Ліплення - одна з найважливіших корекційних методик: одночасно буде розвиватися і моторика, і сенсорна чутливість. Для ліплення можна використовувати масу для моделювання або звичайний пластилін. Дитина розкочує пластилін, робить з нього кульки і просто розминає його.

6. Нанизування бус. Почати краще з великих кругів, вирізних з картону, у міру розвитку навику можна переходити до більш дрібних деталей, аж до бусинок.

7. Пазли. Можна купити готові пазли, з дуже великими частинами, а можна зробити їх, намалювавши велику картинку і розрізавши її на кілька частин, для початку на 3-4, з часом, кількість частин пазла необхідно збільшувати.

8. Ще одна вправа на моторику. Розкладіть в ряд однакові предмети, і нехай дитина переверне їх.

9. Танцюйте. Можна танцювати будинку або знайти відповідний кружок для колективних занять.

10. Необхідно розвивати тактильні і кинестетические відчуття. Для цього добре підійдуть гри з різними матеріалами. Можна використовувати шовк, шерсть, туалетну і наждачний папір.

Схема занять може бути такою: 5 хвилин заняття з картками, 5 хвилин читання книг, 5 хвилин пальчикові ігри, потім перерва і новий блок занять. Ідіть від простих вправ, до більш складних, для початку використовуйте ті завдання, з якими дитина точно впорається, це допоможе йому повірити в себе.

І найголовніше правило - такої дитини необхідно приймати таким, яким він є, не порівнюючи з іншими дітьми. Він не краще і не гірше за них, він просто, інший ...

Які рекомендації Ви можете порадити батькам?

- Дитина з аутизмом, як і всяка інша дитина, індивідуальність, тому використовуючи загальні рекомендації, потрібно також враховувати специфічні реакції дитини, і на їх основі, будувати навчання. Описані випадки, коли діти з аутизмом, виростаючи, працювали за професією, що лежить у сфері їх дитячих захоплень. Дитина, захоплений цифрами, в майбутньому може стати бухгалтером або податковим інспектором;

- Режим, діти - аутисти болісно сприймають будь-які дії, що виходять за рамки звичних, тому намагайтеся дотримуватися звичних для дитини процедур;

- Необхідно займатися кожен день, це дуже важко, але тільки це може принести результати. Починати краще з 5 хвилин і поступово час занять довести до 2-3 годин на день, звичайно, з перервами.

- Необхідно навчити дитину слову "стоп". Справа в тому, що ці діти, маючи різні фобії, можуть не помічати реальних небезпек: переходити вулицю перед машиною, наближатися до гарячих предметів. Якщо дитина буде знати слово "стоп", це може вберегти його від травм. Зробити це можна таким чином: раптово припинити якусь дію і твердо сказати "Стоп", з часом він зрозуміє, чого від нього домагаються;

- Аутисти зазвичай люблять дивитися телевізор, але їх необхідно обмежувати в цьому;

- Не потрібно уникати товариства інших дітей. Бажано, щоб така дитина відвідував садок, нехай не весь день, а 2-3 години на день:

- Необхідно відволікати його від безглуздих, стереотипних рухів. Це можна зробити за допомогою танців, стрибків на місці;

- Бажано якомога більше розмовляти з дитиною. Навіть якщо він залишається байдужим, потрібно пам'ятати, що він потребує спілкування навіть більше, ніж звичайні діти;

- Більшість людей потребують самоті і діти з аутизмом не виняток. Необхідно зробити йому якийсь "таємний" куточок - місце, де він може залишатися наодинці зі своїми думками і йому ніхто не заважатиме;

- Необхідно постаратися зрозуміти, чим викликані його механічні рухи, і перевести їх у продуктивне, творче русло;

- Діти з аутизмом зазвичай люблять гойдалки, заохочуючи це захоплення, можна добитися кращого розвитку вестибулярного апарату;

- Необхідно дотримуватися обережності в спілкуванні дитини і домашніх тварин. Справа в тому, що діти - аутисти можуть бути невмотивовано агресивні по відношенню до тварин. Перш ніж завести домашнього улюбленця, можна подарувати дитині м'яку іграшку;

- Знайдіть хорошого лікаря - психіатра. Бажано звертатися до одного фахівця, знаючи особливості дитини та динаміку його розвитку, він зможе більш точно коректувати терапію;

- Важливо правильно підібрати медикаментозну терапію, обмежившись одним препаратом, таким, який дествительно індивідуально підходить дитині;

- Діти з аутизмом страждають прихованої харчовою алергією. Знайшовши алерген і виключивши його з раціону, можна добитися значного поліпшення в поведінці дитини;

- Діти, які страждають аутизмом, часто мають недолік цинку і надлишок міді. Необхідно регулярно досліджувати кров дитини на визначення рівня мінералів і, при необхідності, давати мінеральні добавки;

- Хороший результат дає відвідування з дітьми різних центрів і спільнот для дітей з аутизмом. Саме там можна отримати інформацію про нові методики лікування та корекції поведінки.

Чим і скільки потрібно займатися з дитиною?

Всі діти індивідуальні. І сказати, чим конкретно доведеться займатися з тим чи іншим дитиною, не бачачи його, не можна.

Як правило, будь-які заняття будуються на такій системі:

1.    зацікавити дитину, знайти, через що дитина йде на контакт.

2.    виробити елементарну систему знаків, слів і понять, які покажуть, наскільки дитина розуміє те, що ви від нього хочете.

3.    виробити поведінкові навички, в тому числі і навички роботи за столом, навички взаємодії.

4.   розвивати те, в чому дитина відстає, спираючись на те, що він уже вміє і розуміє (мова, логіка, розширення знань про навколишній світ, навчання читанню і т.д.

Методи для досягнення поставленої мети можна вибрати різні - хтось може спокійно займатися з дефектологом за допомогою предметів, комусь потрібна арттерапія або музтерапія.

Уточню, що для таких дітей на першому місці стоїть навчити їх спілкуванню і адаптувати до життя в суспільстві, тому не варто налягати на пазли і заняття по класифікації.

Корекційна робота залишається необхідною протягом багатьох років, але особливо інтенсивної вона повинна бути на початкових етапах, в дошкільному та молодшому шкільному віці.

Скільки займатися з дитиною - вирішують індивідуально батьки. Будь-який фахівець, який працює з аутятамі, скаже, що корекція дитячого аутизму повинна тривати 25 годин на добу. Мається на увазі не кількість навчальних годин в спеціальному навчальному закладі, а те, що дитина не повинна ні на хвилину залишатися в «своєму світі». Основне навантаження припадає не на фахівців, а на батьків. Дитина повинна виховуватися постійно самим укладом життя, а не тільки отримувати розірвані відомості на заняттях з дефектологом.

Коли потрібно починати корекцію поведінки і заняття з дитиною з аутизмом?

Як можна раніше. Скажімо, якщо з дитиною почали займатися у віці 3 років, імовірність того, що він буде рівноправним членом суспільства, дуже висока (аж до зняття діагнозу). При ранньої корекції, діти в своїй більшості опановують промовою, можуть отримати гарну освіту, працювати на гідній роботі.

Якщо ж почати корекцію тільки років в 8-10, шанси зовсім невеликі. Наприклад, якщо дитина була мутічен (не говорив взагалі нічого) до 6 років, навіть при посилених заняттях з фахівцями, заговорить тільки близько 2 відсотків дітей. Якщо ж дитина переступив 8-річний поріг, то мова з'явиться тільки в результаті Божественного втручання. По крайней мере, навіть офіційна медицина дає тільки 0,02%, та й то, набір слів не буде перевищувати 300 слів і позначень.

Однак навіть у такому випадку, якщо дитина не опанує активної промовою, це не означає, що він не зможе спілкуватися і навчатися. Нам відомі випадки, коли діти успішно освоювали невербальні методи спілкування - письмову мову, комунікацію за допомогою «картинок-підказок» або сурдо-мова.

Чому він такий?

Існує безліч концепцій про причини аутизму. Спочатку аутизм розглядався в рамках шизофренії або шизофренічного мислення, потім від цієї позиції відійшли. Зараз існує не менше 10 різних теорій. Існує кілька варіантів аутистических прояви - ранній дитячий аутизм різниться від аутоподобного поведінки, а процесуальний аутизм не схожий на атиповий аутизм. Не забудемо, що існує ще певна кількість відхилень у розвитку, за симптоматикою схожих на аутизм. На жаль, в Росії вони погано діагностуються.

Назвемо деяке число причин, які можуть лежати в основі аутизму дитини:

Часто зустрічається органічна дефицитарность головного мозку, особливо так звана мінімальна мозкова дисфункція (ММД). У дітей з аутизмом часто зустрічаються неврологічні симптоми (наприклад, тремор, страбізм, порушення сухожильних рефлексів, судомні напади, симптоми вегетативної дисфункції). Причиною ММД найчастіше вважають патології вагітності або пологів. Є дані, що свідчать про патологічні зміни в підкоркових зонах головного мозку і мозочку. І все ж не можна говорити про якийсь специфічний ураженні мозку, що веде до аутизму.

Є думка, що в основі аутизму лежить недорозвинення лівої півкулі. Також у дітей, які страждають аутизмом, часто виявляються порушення білкового обміну речовин і аутоімунних систем. Існує певне число прихильників розглядати аутизму як варіант злоякісно поточної дитячої шизофренії.

Не можна забути і про генетичні мутації і, отже, спорідненою схильності. Так як аутизм - дуже загадкове для сучасної медицини явище, єдине, що можна стверджувати, що, швидше за все успадковується не сам аутизм, а передумови до його розвитку. Будуть вони реалізовані чи ні, залежить від зовнішніх обставин, які є не причиною, а умовами розвитку аутизму.

Интернет-магазин книг по аутизму SPECTRE